Een maand verder - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes - WaarBenJij.nu Een maand verder - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes - WaarBenJij.nu

Een maand verder

Blijf op de hoogte en volg Loes

20 Augustus 2013 | Bonaire, Kralendijk

Ondertussen ben ik alweer meer dan een maand hier op Bonaire. En nog steeds geniet ik er elke dag weer van dat ik hier ben. Ik heb het dan ook echt super erg naar mijn zin.
Toen mijn moeder weg ging, vond ik het wel weer even moeilijk, nu was ik echt alleen. Gelukkig heb ik het hier zo naar mijn zin en lukt alles wel. Het huishouden en de was, was wel even wennen. Vroeger werd dat natuurlijk altijd gedaan en nu niet meer. Dus je beseft wel wat er thuis allemaal voor je wordt gedaan. Gelukkig heb ik er totaal geen moeite mee om alles te wassen en schoon te houden, maar dit komt denk ik omdat ik best netjes ben en graag alles op orde wil hebben.

Het werken wordt steeds leuker. Ik weet mijn weg te vinden, helaas is het hier soms zo rustig dat je gewoon niks te doen hebt. Hier kan ik heel slecht tegen. Ik wil altijd wat te doen hebben tijdens het werk. Gelukkig zitten er vaak genoeg collega’s van het duiken of restaurant en keuken aan de bar. Hier maak ik dan vaak even een praatje mee.
Ik kan het met iedereen hier onwijs goed vinden en voel me op mijn gemak. In het weekend ga ik vaak met collega’s uit. Nou is helaas het uitgaansleven hier niet echt bijzonder. Je hebt Havana’s, dit is een kroegje met vooral Nederlanders en toeristen. Dit is maar open tot 2 uur. Op vrijdag en zaterdag is het hier altijd druk. Maar doordeweeks is hier weinig te doen. Af en toe wordt er op woensdag een pop-quiz of jam sessie gehouden. Dit zijn dan ook gezellige avonden. En dan heb je ook nog Karels. Dit is een cocktail bar, maar hier is in het weekend ook vaak een feestje. Alleen wordt het hier pas vanaf 2 uur druk. Dit komt doordat dan Havana’s sluit en iedereen nog een uurtje doorgaat bij Karels. Hier sluit het dan om 3 uur. Vorige week zaterdag was er een groot feest bij Karels en we zijn toen ook met een heleboel mensen van Buddy Dive erheen gegaan. Dit was erg leuk en gezellig. Er waren Nederlandse DJ’s en er werd leuk gedraaid.

Afgelopen donderdag ben ik met een paar mensen wezen windsurfen. Dit was voor mij de eerste keer, maar had het best snel door hoe het moest. Voordat ik het ging doen, had ik andere mensen het al zien doen daar, en het zag er helemaal niet moeilijk uit, maar dat viel tegen. De wind die daar waait is best hard dus je moet flink wat kracht hebben wil je niet omvergeblazen worden. Na een uurtje les, mochten we nog een uurtje op ons zelf. Dit ging ook best goed en ik ga het zeker nog een keertje doen. Toen we klaar waren zijn we bij een tentje gaan zitten en hebben daar wat gedronken, het was erg gezellig, maar helaas was ik helemaal verbrandt. s’Avonds zijn we wezen barbecueën bij iemand. Dit was leuk en gezellig en heb lekker gegeten. Handig hoor, paar mensen die in de keuken werken.

Twee meisjes op mijn werk waar ik het heel goed mee kan vinden en ook regelmatig mee afspreek, deden in Nederland ook aan paardrijden. En aangezien ik heel graag hier wou gaan paardrijden, dachten we van nou dat is leuk om met zijn drietjes te doen. Wanneer weten we helaas nog niet, maar dit komt doordat we allemaal steeds moeten werken. En dus moeilijk een dag kunnen kiezen.
Woensdag ga ik met een aantal mensen wakeboarden. Ben benieuwd hoe ik dat vind. Ik vind het natuurlijk leuk om te snowboarden, dus zal ik dit ook wel leuk vinden.

Donderdag ben ik jarig en wordt ik alweer 20 jaar. En dit wil ik natuurlijk vieren. En daarom heb ik een beetje rond gevraagd wat de mensen hier met hun verjaardag doen, en daardoor kwam ik op het idee op mijn verjaardag s’avonds op het strand te houden en te gaan barbecueën. Ik heb er nu al onwijs veel zin in.

Het samen wonen met Ashley is wel even wennen. Je moet wennen aan iemand anders, en hoe die gene dingen doet. Maar op zich gaat het best goed. We zijn natuurlijk ook allebei veel aan het werk. Vandaag had ik een dagje vrij en heb ik het hele huis van top tot teen schoongemaakt. Verder was ik even naar de stad geweest en even wat boodschapjes gedaan.

Jullie horen snel weer van me!
Ayo! (doei)

  • 20 Augustus 2013 - 08:17

    Fam. Brouwer:

    Volgens mij ben je helemaal gesetteld en heb je je draai wel gevonden. Leuk dat je in ieder geval vrienden en vriendinnen hebt waar je leuke dingen mee kan doen. Heel veel plezier en een fijne verjaardag.

    Willem, Elke, Amanda en Kevin

  • 20 Augustus 2013 - 08:30

    Anja :

    Nou Loes zo te horen heb je het beren naar je zin ( je wil straks niet meer terug hihi ) fijn te horen dat het zo goed gaat met je donderdag een fijne dag en ik hoop dat je ,je verjaardag daar ook een beetje kan vieren nog veel plezier daar en tot horens ❤

  • 20 Augustus 2013 - 08:30

    Ron:

    Wat leuk geschreven Loes! Had allesnatuurlijk ook al via Skype gehoord, maar vind het erg leuk om te lezen dat het allemaal zo goed met je gaat. Ben erg trots op je. XXX

  • 20 Augustus 2013 - 08:37

    Mieke:

    Leuk stukje, Loes. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Had ook eigenlijk niet anders verwacht, maar toch. Hoop dat je nog veel stukjes gaat schrijven. Nou tot op skype dan maar weer! Xoxo

  • 20 Augustus 2013 - 09:29

    Iris Dongelmans:

    Hoi Loes, wat leuk allemaal, ik zou wel met je willen ruilen! Fijne verjaardag a.s. donderdag, maar dat gaat vast wel lukken.

  • 20 Augustus 2013 - 12:34

    Niek Dongelmans Sr.:

    Hoi Loes,

    Leuk dat je het zo naar je zin hebt daar in Bonaire. Volgens mij verveel je je niet, behalve dan af en toe op je werk, maar misschien wordt het daar in de komende maanden wat drukker. Geniet er van en alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuk feestje van.

    Groeten,

    Niek

  • 22 Augustus 2013 - 09:27

    Mia Dongelmans:

    Hallo Loes,
    Van harte gefeliciteerd met je 20e verjaardag en een gezellige avond op het strand
    met barbequen. Leuk dat je het zo naar je zin hebt en goed met je collega's kan opschieten.
    Een gezellig verslag had je trouwens gemaakt van je verblijf op Bonaire.
    Hier verder alles goed en ik zie uit naar half oktober a.s.
    Liefs OMA MIA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Stage op Bonaire

Mijn verhaal over 10 maanden stage op Bonaire.

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

Het Einde

21 Januari 2014

Over de helft...

11 Oktober 2013

3 maandjes verder

20 Augustus 2013

Een maand verder

19 Juli 2013

Het vervolg
Loes

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 820
Totaal aantal bezoekers 16339

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 30 April 2014

Stage op Bonaire

Landen bezocht: