Het begin - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes - WaarBenJij.nu

Het begin

Blijf op de hoogte en volg Loes

14 Juli 2013 | Bonaire, Kralendijk

Na een reis van 12 uur en een tussenstop op Aruba, waren m'n moeder en ik woensdag dan eindelijk aangekomen op Bonaire. Na de paspoort controle en onze bagage opgehaald te hebben, liepen we naar buiten waar de HRM van het hotel waar ik stage ga lopen op ons stond te wachten. Zij bracht ons naar ons appartement. Dit was slechts een stukje van 15 minuten rijden. Aangekomen bij het appartement moesten we kort wachten op de verhuurder. Het was gelijk duidelijk hoe ze met de tijd omgaan. Na een rondleiding door het huis, ging de verhuurder weg en gingen we maar eens beginnen met uitpakken. Dit was een flinke klus voor mij want had 3 koffers + handbagage. Na alles uitgepakt te hebben, hebben we nog een eierkoek van thuis gegeten. Daarna zijn we gaan slapen, want we waren allebei doodmoe.

De volgende dag, donderdag, waren we helaas al vroeg wakker (6 uur). En wat ga je dan doen? We wilden boodschappen gaan doen, maar de Chinese supermarkt was natuurlijk nog dicht om half 8 s'ochtends. Dus besloten we maar naar het centrum van Kralendijk te lopen, dit duurde 50 minuten. Een flink stuk dus. In het centrum zijn we eerst maar eens wat gaan drinken. Want met deze temperaturen lust je wel wat te drinken. Daarna zijn we langs de bank geweest om te kijken of het mogelijk was om een rekening te openen, dit was pas mogelijk als ik me had ingeschreven. En dat gebeurt a.s. maandag. Om nou dat hele stuk weer terug te lopen vonden we wat te veel, en dus zijn we 2 fietsen gaan huren. Hartstikke warm natuurlijk om met dit weer te fietsen, maar het is te doen. Op de fiets gingen we langs de Chinese supermarkt die nu wel open was. Hier hebben we wat kleine dingetjes gehaald. Daarna zijn we naar huis gefietst, want om 11 uur zou de verhuurder komen om wat dingen uit teleggen en te doen. Ook hier merkten we meteen dat alles hier op z'n gemakje gaat. Hij kwam uiteindelijk pas om 1 uur. Toen die eindelijk weg ging zijn wij weer naar het centrum gegaan om een telefoon nummer + internet te regelen. Dit is gelukt en ben blij dat ik weer wat contact kan hebben. S'avonds zijn we uiteten geweest, het was die avond salsa avond. Dus er waren veel toeristen maar ook veel lokale jeugd aan het dansen. Helaas stond de muziek wat hard en konden we elkaar slecht verstaan. Als eten hadden we voor allebei gamba's, deze waren erg lekker. Als hoofd had mama vis, wahoo. Deze was niet zo. En ik had biefstuk, ik wou hem medium, ik kreeg hem doorbakken. De serveerster kwam er vroeg er na. Dus ze nam het terug voor een nieuw stuk. Alleen was dit stuk weer doorbakken. Ze kwam er weer naar vragen, dus zei ik maar gewoon dat het goed was. Na het eten zijn we naar huis gegaan en eigenlijk meteen weer gaan slapen.

Vrijdag waren we weer vroeg wakker (7 uur). Vandaag moest ik om 10 uur bij het hotel zijn. Toen ik er kwam zijn we eerst papieren gaan tekenen hierna kregen we een rondleiding, ik was samen met een jongen uit m'n klas die daar ook stage gaat lopen alleen op een andere afdeling. We werden aan een aantal mensen al voorgesteld. Dit duurde in totaal z'n 1,5 uur. Ook kreeg ik m'n werkrooster voor de eerste week. Ik zal de eerste 5 maanden stage lopen in het restaurant tijdens het diner. Later misschien ook ontbijt of lunch. Mn eerste werkdag is maandag van 15 tot 23.30. Na de info en rondleiding ben ik weer naar huis gegaan. S'middags zijn we weer naar het centrum geweest om internet te regelen. Dit is nu geregeld, helaas duurt het ongeveer 10 dagen. Hierna zijn we nog langs de blokker geweest en hebben nog ergens anders wat foto's laten afdrukken voor m'n foto lijstjes. S'avonds zijn we weer uiteten gegaan. Dit keer aten we tapas. Dit was erg lekker.

Gister, zaterdag, werden we wakker, maar we hadden geen water. nou gebeurt dit vaker volgens onze overbuur vrouw. Dus zijn we wezen zwemmen, maar aangezien je hier weinig strand hebt bedachten we om naar het Plaza resort te fietsen, dit was iets langer als we dachten, namelijk 40 minuten. Maar eenmaal aangekomen hebben we even wat gedronken en zijn we lekker de zee in gegaan. We waren heerlijk afgekoeld hierdoor. Daarna zijn we wat wezen eten bij het resort. Tegen het eind van de middag waren we het een beetje zat, en omdat de AH in de buurt was zijn we hier maar even langs geweest. Dit was een super grote en mooie AH. Zoals je ze ook in Nederland ziet. En natuurlijk koop je dan altijd te veel en dus moesten we met al die spullen op de fiets naar huis, wat zeker nog een half uur fietsen was. Eenmaal thuis deed het water het gelukkig weer. Helaas moest ik eerst weer naar het hotel toe. Hier gaven ze me het menu en andere info over het restaurant. Dit duurde maar 10 minuutjes en ik kon weer weg. Gelukkig is het hotel dichtbij. Het is namelijk maar 7 minuten fietsen of een kwartiertje lopen. Thuis ging m'n moeder spaghetti bolognaise koken. Dit smaakte bijna zoals thuis. S'avonds heb ik wat op de laptop gekeken en m'n moeder een boek gelezen. Hierna zijn we lekker gaan slapen.

Vandaag, zondag, hebben we onze eerste was gedaan, doordat het zo warm is droogt je kleding zo buiten. Vanmiddag gaan we nog wat boodschapjes doen en misschien nog even naar een klein stukje strand wat iets dichter in de buurt is en vanavond gaan we uiteten. Vanaf morgen begint het allemaal en zal ik m'n eerste werkdag hebben.

Mijn adres hier is:
Kaya Den Haag 18B
Kralendijk

  • 14 Juli 2013 - 21:10

    Iris Dongelmans:

    Hoi Loes, ik vind het heel erg leuk om zo te lezen hoe jij het allemaal beleeft. Ga zo door!
    Fijne dag morgen, je eerste werkdag, het zal vast heel goed gaan.
    Groetjes, Iris.

  • 14 Juli 2013 - 23:24

    Ron:

    Leuk stukje Loes. Ga zo door!

  • 15 Juli 2013 - 08:13

    Mia Dongelmans-van Nooij:

    Hallo Loes,
    Ik heb genoten van je reisverslag en weet nu hoe het er bij jullie aan toegaat.
    Vandaag dus je eerste werkdag , succes en we lezen wel weer hoe alles gegaan
    is. Dag Loes. Liefs van OMA MIA

  • 15 Juli 2013 - 09:55

    Fam. Brouwer:

    Hi Loes,

    Al veel beleefd in zo'n korte tijd, wat een leuk verslag en erg spannend allemaal.
    Je hebt ook al meegemaakt hoe het werkt met de tijd/afspraken, dat zal wel een beetje wennen zijn voor je maar ook dat komt vast goed.
    Heel veel succes en plezier en werk ze:-)

    gr

    Willem, Elke, Amanda en Kevin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Stage op Bonaire

Mijn verhaal over 10 maanden stage op Bonaire.

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

Het Einde

21 Januari 2014

Over de helft...

11 Oktober 2013

3 maandjes verder

20 Augustus 2013

Een maand verder

19 Juli 2013

Het vervolg
Loes

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 1245
Totaal aantal bezoekers 16366

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 30 April 2014

Stage op Bonaire

Landen bezocht: