Over de helft... - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes - WaarBenJij.nu Over de helft... - Reisverslag uit Kralendijk, Bonaire van Loes - WaarBenJij.nu

Over de helft...

Blijf op de hoogte en volg Loes

21 Januari 2014 | Bonaire, Kralendijk

Zo tijd geleden dat ik wat heb laten horen. al weer 6 maanden hier, over de helft dus. Maar het gaat allemaal goed hier! Mijn ouders, Bart en mijn oma’s zijn langs geweest, wat echt super was. Heb ze veel laten zien van het eiland en natuurlijk van waar ik woon. Vorige schreef ik over onze dode buurman, wij hebben nog geprobeerd om een ander huis te krijgen dat ging helaas niet. Wel hebben we een tijdelijk huis gekregen. Hier hebben we 3 weken ingewoond. In die tijd hebben ze het huis schoongemaakt. Toen wij weer in ons oude huis zijn ingetrokken zijn ze ook begonnen met verbouwen. Alle meubels moesten het huis uit. De vloer moest opnieuw gedaan worden en alles moest opnieuw geverfd worden. In het begin was dit natuurlijk allemaal heel erg wennen om weer in ons oude huis te zijn, maar wat ben ik blij dat ik hier nu weer zit.
Een aantal weken gaan voorbij, niet veel bijzonders. Het is rustig op werk aangezien kerst er aankomt. Alle lampjes werden opgehangen, kerstbomen werden klaargezet, maar een kerstgevoel, dat was ver te zoeken. Het klopt gewoon niet dat je met kerst in je korte broek en T-shirtje rond loopt. Alle kerstdagen heb ik helaas moeten werken dus echt kerst was er niet voor mij dit jaar. Behalve dan een speciale staffmeal. Wel was het heel leuk om te werken. Gasten waren vrolijk en het was lekker druk. Kerst vloog voorbij zonder dat ik het door had. Hierna kwam oud en nieuw. Ook deze dag moest ik werken tot 2 uur s’nachts. Toen jullie het nieuwe jaar ingingen, was het hier pas 7 uur en moesten wij nog even wachten. Het was een gezellig maar lange avond en baalde er van dat ik moest werken. Gelukkig zijn we nog met een groepje s’avonds uit geweest.
Het nieuwe jaar was begonnen, maar er moest gewoon weer gewerkt worden. Ik zat ook intussen in mijn laatste week van het werken bij het restaurant. Helaas. Ik moest namelijk ook nog naar de receptie toe. Ik zit nu 2 weken bij de receptie, de mensen die er werken zijn heel aardig. Maar de receptie is gewoon niet mijn werk. Ik wil niet vroeg wakker worden en vroeg moeten gaan slapen, terwijl iedereen met wie ik om ga, dan uit gaat. Hier baal ik heel erg van, ook omdat het werk gewoon echt niks voor mij is.
Verder woon ik nog steeds met Ashley. Dit is alleen niet voor lang meer. Ashley moet namelijk stoppen met stage omdat het niet goed gaat met haar gaat. Gelukkig heb ik wel al een nieuw huisgenootje kunnen vinden waarvan ik denk dat het wel goed komt samen in een huis. Het is namelijk een heel aardig meisje, en kan het goed met haar vinden.
Deze week ik mijn neef Nicky met zijn vriendin hier op vakantie. Gister heb ik ze het eiland laten zien. En vrijdag gaan we naar Klein Bonaire om te snorkelen.
Verder gebeurt er hier vrij weinig. Wel kijk ik uit naar 4 februari, dan komen mijn ouders eindelijk weer! 

Tot de volgende keer!

  • 21 Januari 2014 - 14:57

    Petra:

    Hoi Loes,

    leuk om weer wat van je te lezen.
    Wat vervelend dat Ashley eerder moet stoppen met haar stage. Wel fijn dat je al een andere huisgenoot hebt gevonden. Is vast wel leuk om weer even met een ander te wonen maar misschien ook wel even wennen.
    Ik begreep via oma dat het daar een beetje koud (28 graden) was deze week. Grappig hoe snel je dus gewend bent geraakt aan de temperatuur daar. 'T is hier nu 5 graden en grijs. Ik verlang naar die 28 graden die jij daar hebt. Lijkt me heerlijk.
    Geniet lekker van al het bezoek wat je daar krijgt en tot een volgende keer.

    Groetjes,

    Petra.

  • 21 Januari 2014 - 15:01

    Mieke:

    Dat was weer leuk om je verhaal te lezen. Goed hoor. Ga zo door, nog maar paar maandjes om ervan te genieten en er over te schrijven. Tot snel! xoxo

  • 21 Januari 2014 - 15:39

    Anja :

    Ja ja het gaat opschieten he . Eetst je ouders nog maar eens langs komen dat is weer feest voor je (ook voor hun) jammer dat het met Ashley niet goed gaat hoop dat je het met het andere meisje goed kan vinden . Nog veel plezier daar en tot het volgende verslag geniet maar met je ouders als ze komen ❤️

  • 21 Januari 2014 - 15:40

    Mia Dongelmans:

    Hallo Loes,
    Leuk weer iets van je te horen. Jammer dat je het werk, dat je nu doet, niet zo leuk vindt, maar
    je doet het ook pas 14 dagen. Je hebt je lange broek ook weer opgezocht! Ja 28 graden is ook wel
    erg koud he?
    Hier alles goed. Vrijdag a.s. nemen ze (Niek-Wilma, Iris, Mieke-Ron en Petra-Dirk) mij ergens mee
    naar toe vanwege m'n verjaardag. Ben benieuwd. Wordt vast heel gezellig. Je hoort daarna wel
    van me.
    Wat jammer voor Ashley dat ze zo in de war is, maar gelukkig is haar moeder nu bij haar.
    Ik hoop, dat je het goed zal kunnen vinden met de nieuwe bewoonster.
    Nog 14 dagen en dan zijn Mieke en Ron weer bij je. Geniet maar met ze en een heel gezellige
    week. Bart zal op het huis passen en lekkere pizza's laten brengen.
    Dag Loes. Liefs van OMA MIA

  • 21 Januari 2014 - 17:11

    Iris:

    Leuk Loes weer eens wat te lezen over al je "avonturen". Groetjes en veel plezier met Mieke en Ron!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bonaire, Kralendijk

Stage op Bonaire

Mijn verhaal over 10 maanden stage op Bonaire.

Recente Reisverslagen:

21 April 2014

Het Einde

21 Januari 2014

Over de helft...

11 Oktober 2013

3 maandjes verder

20 Augustus 2013

Een maand verder

19 Juli 2013

Het vervolg
Loes

Actief sinds 27 Mei 2013
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 16352

Voorgaande reizen:

10 Juli 2013 - 30 April 2014

Stage op Bonaire

Landen bezocht: